Mistede du alt da kæresten forlod dig? Så er det på tide at bygge det op igen!

shutterstock_134166194

Et brud er aldrig en rar situation og man kan i nogle tilfælde ende med at miste alt. Er dette sket for dig, så er det på tide at bygge det hele op igen. Gør det eventuelt ved at åbne din egen butik.

Det vil give dig en følelse af selvrealisering, at bygge noget op på egen hånd. Her i indlægget kan du læse mere om hvad du skal bruge for at åbne din egen butik.

Kapital til opstart af butik

I nutidens Danmark kommer man ikke langt uden en pose penge, det er derfor vigtigt når man vil åbne en butik, at finde ud af hvordan det hele skal finansieres. Er man så heldig selv at have alle pengene, kan man som sådan blot gå i gang. Har man derimod brug for finansiel hjælp til opstarten, kan man låne pengene på følgende måde:

  • Banklån

  • Investorer

Ved mindre summer af penge, er det muligt at låne hos banken som et forbrugslån. Ønsker man derimod at låne store summer af penge til opstart af en butik, kan det være en udfordring da banker mener at der for det meste er stor usikkerhed i at åbne en butik. Ønsker man derfor at låne større beløb kan man eksempelvis finde en investore, også kendt som en business angel. En investore er i de fleste tilfælde tavse partnere, der blot levere pengene og får en bid af overskuddet. Dog kan man også få en aktiv partner, der tager del i virksomhedens aktiviteter og er på lige fod med dig når der skal tages beslutninger.

Inventar til butik

Når du åbner en butik skal du naturligvis bruge noget inventar, men hvad er det helt præcist du skal bruge? Det kan være uoverskueligt at få styr på det hele, men herunder kan du se hvilket inventar du ikke kan undvære i en nystartet butik.

Da en butik sælger vare, kan du ikke undgå at skulle bruge et kassesystem. Når du vælger hvilket kassesystem du ønsker til butikken skal du gøre dig nogle overvejelser over hvilke funktioner dette kassesystem skal have. Disse funktioner kan eksempelvis være Lagerstyring og bogføring. Der skal også besluttes om det skal være et kassesystem med touch, ligeledes om der skal være service aftale på kassesystemmet.

Du kan på Kassesystempriser læse mere om de mange muligheder ved et kassesystem.

Kopimaskiner kan være til stor gavn i en butik, den kan blandt andet bruges til at printe pris skilte, plakater og anden visuel skiltning til butikken. Når du skal vælge en printer til din butik er det god idé at vælge en der passer til dine behov. Du skal eksempelvis vælge om den kun skal kunne printe i sort/hvid eller om den også skal kunne håndtere farvekopier. Herudover skal du tænke over om du skal kunne printe på A3 eller om A4 er nok.

Har du tænkt over hvad der skal holde dine medarbejder vågne på de lange dage? Det er en god idé at anskaffe en kaffemaskine, det vil holde dine medarbejdere friske hele dagen. Har du ikke medarbejdere i butikken men kun dig selv, så vil det stadig være en god idé med en kaffemaskine da dine kunder vil føle det er en god service hvis du tilbyder en kop kaffe, dette afhænger dog af hvilken form for butik du ønsker at åbne.

Hvem gør rent i butikken?

Husk at butikken ikke gør rent af sig selv, ønsker du derfor at få andre til at tage denne tjans kan du altid ansætte et rengøringsfirma der er specialiseret i erhvervsrengøring.Når du skal vælge rengøringsfirma er det altid en god plan at vide hvad der er vigtigst for dig, pris, miljø eller kvalitet?

Dette var en hjælpende hånd til hvad du skal have styr på når du vil åbne din egen butik, så er det bare igang!

Relaterede indlæg